A feladat több okból is fejtörést okozott a csapatnak. A cég 2000 óta foglalkozik flottakezeléssel. Az akkor indított vállalkozás logója a mai napig több 1000 autó rendszámtábláján, oldalán megtalálható. Valósággal egyé vált a márkával. Viszont sajnos a cég indulásakor készült logó – ha szabad ilyet írni – nem nagyon felelt már meg a mai modern megjelenéseknek. Nem lehetett több verzióban használni és nem igazán mutatott jól a kicsit bonyolultabb kreatívokon. De csatolunk egy képet, hogy lásd miről is van szó.
A korábbi logó játékosságát a különböző tipográfiai elemekből, családokból állt, ami még jobban megkavarta a szálakat. Nem rendelkezett jól beazonosítható ikonnal, amit akár a weben akár más arra alkalmas felületen használni tudnak. A tulajdonosokkal együtt úgy döntöttünk, hogy a cég egyre növekvő ügyfélkör és színvonalához méltó teljes arculati ráncfelvarrást eszközölünk. A fenti képen már látható a végleges logó, amiről néhány érdekességet lentebb meg is osztunk. De előtte kanyarodjunk vissza a korábbi fejfájásunkhoz.
„Az új logó, vizuálisan passzoljon, és ne nagyon térjen el gyökeresen a brand irányaitól, minimalista, könnyen megjegyezhető logót, de mégsem egy „autószerelő” céggel szeretnénk azonosulni”
A fenti mondat a cégvezetőtől származik, akik nyíltan kijelentették, hogy nem mi vagyunk az elsők, akikkel próbálkoznak, de eddig mindig vakvágányra futottak. A nyomás ezennel nem enyhült, viszont ezzel egyenesen arányban a motivációnk is a tetőfokára hágott.
És elkezdtük a tervezési munkákat
Grafikusink kicsit „out of box” elrugaszkodott az eddigi sémáktól: Autó, kerék, Kulcs stb… és az továbbiakban lassan kezdett formálódni az elképzelés. A logó kapott egy milliméter pontosan kimért több méretben és felületen használható egyedi ikont. Az M és C betű párosítása elrugaszkodva a „csomag” szimbóluma ihlette. Ha azt mondjuk hogy tervezés, mi nem a Canva-t csapjuk fel elsőnek 🙂
Az ikon úgy lett tervezve és mérve, hogy az tökélesen illeszkedjen a lehető legkisebb méretekhez is. webes favicon méretben is könnyen azonosítható.
A másik legfontosabb szempont, amit szem előtt tartottunk, az a variálhatóság. A logót nagyon szépen lehet variálni, kombinálni, így például egy rendszámtáblán is szépen, olvashatóan fog mutatni.
Az egységes színfelhasználás és kezelés miatt, kellemes és kontrasztos megjelenést kapunk. Ez köszönhető az ikonnak is, mivel színesben és fekete-fehérben sem veszíti el a részleteket.
A színeknél nem szerettünk volna gyökeres változtatást eszközölni, inkább finomítottunk, hiszen mégis csak ez a kapaszkodó amivel össze lehet fonni a korábbi márkamegjelenést. Kibővítettük a színpalettát és finomítottunk a meglévő színeken. Lendületesebb, erőteljesebb, és modernebb érzés kelt. A szürke kapott egy enyhe kékes árnyalatot, így nem maradt meg az a rideg abszolút szürke szín.
Az eredmény mind minket, mind a tulajdonosokat lenyűgözte, és külön öröm volt számunkra, hogy velünk találták meg az elképzeléseiket. Ez annak is köszönhető, hogy mielőtt bármibe is fejest ugranánk. Előtte egy beszélgetésen és egy rövid kérdőívben kiderülnek azok a kulcs gondolatok és elképzelések, amik élnek a megbízóink fejében. Ez nekünk is könnyebbség, hiszen igyekszünk az ő tetszésüknek, valamint a piaci trendeknek megfelelően hosszú távon gondolkodni.
És ha mi azt mondjuk, hogy egy széles felhasználhatóságú arculatot és logót kapnak, akkor azt így gondoltuk.
Az eredmény élőben is jól mutat
Összegzésül elmondható, hogy pontosan ez az amiért érdemes hosszú távon gondolkodnod, hogy ha arculatról, vagy logótervezésről van szó és igyekezni olyan partnert találni a kivitelezésre, aki nem csak tervez, de meg is érti a céged kimagasló egyediségét.