Egy vállalkozás, amit a Google – és a potenciális ügyfelek nem ismertek
A Kavicsdepó egy klasszikus kisvállalkozás Debrecenben. Úgy működtek, mint számos sorstársuk Magyarországon, ment a munka, ajánlásból érkeztek további ügyfelek, néha kaptunk egy-egy megrendelést, beakadt egy – két nagyobb kivitelezés hosszú távra. Még egy Facebook oldallal sem voltak elérhetőek, ha valaki beírta volna a Google-be, hogy „kavics, vagy sóder rendelés Debrecen” – biztosan nem találta meg őket.
Ingoványos talaj. Ez 2025-ben nem csak egy probléma, hanem konkrétan bevételkiesés. Abban a világban, amikor már a mesterséges intelligencia is tud keresőként funkcionálni online jelenlét nem extra, hanem a nulladik alap lépcsőfok, és ebben volt szükségük ránk.
Itt épp a Plerpexity AI-t kértem meg, hogy ajánljon nekem céget munkára Debrecenben és Voila:

Hogy állt a webes sóder piac, és milyen lehetőséget láttunk benne?
Első lépésként lekutattuk, kik mozognak ezen a lokális online piacon. A debreceni kavicsos és építőanyagos keresésekre csak egy-két versenytárs adott érdemi találatot. Közülük az egyikük arculata és online megjelenése rendben volt, de nem hirdetett, nem uralta a keresőket, és a többiek sem tűntek különösebben aktívnak.
Ez azt jelentette, hogy a mezőny nyitott volt. Ha most jól lépünk, a Kavicsdepó gyorsan komoly pozíciót szerezhet a találati listákon.
Mi volt a kitűzött célunk?
Egyszerű: láthatóvá tenni a vállalkozást online és a Google-ben, valamint bizalmat építeni a weben.
Sosem nehéz fejlesztői fejjel gondolkodunk, hanem stratégiai szinten, hogyan tudjuk beilleszteni az oldalt az értékesítési folyamatba. Nem csak egy szép oldalt akartunk készíteni. Olyat akartunk, ami ELAD. Az ügyféltől nyitottságot és szabad kezet kaptunk, ami ebben a szakmában egy aduász. Olyan oldalt alkottunk, ami válaszol azokra a kérdésekre, kifogásokra, amiket az emberek egyébként még csak fejükben tesznek fel:
- „Komolyan vehető ez a cég?”
- „Mikor tudnak szállítani?”
- „Kérhetek árajánlatot kis tételre is?”
- “Beférnek az udvarra”?
- “Mi van, ha nem olyan minőségű amit szeretnék”?
Az ilyen indulásnál szokásos igényfelmérő kérdőívünkön túl, leültünk a tulajjal és rákérdeztünk azokra a tipikus kifogásokra, ügyfélkérdésekre, amiket ők nap mint nap megkapnak egy egy sikeres, vagy netán egy sikertelen üzlet alkalmával. Ezeket észrevétlenül beépítettük a weboldal tartalmaiba, hogy már az első látogatás alkalmával tiszta és meggyőző választ kapjon a látogató. Kattints a képekre a látványtervek megtekintéséhez.




Mikor vágtunk bele?
A 2024-es őszi időszakban. Ilyenkor leállnak a földmunkák, az építkezések, így ez egyfajta holtszezon, de pont ezért volt ez a legjobb időszak weboldalt fejleszteni. Nincs pörgés, lehet nyugodtan fókuszálni az alapokra. A Kavicsdepó ezt jól ismerte fel, és nem halogatták tovább.
Mit csináltunk mi? Mindent, teljesen a nulláról
Nem volt semmi. Tényleg. Talán egy G-mail-es e-mail cím, amivel valljuk be falnak lehet menni..
Mi pedig fogtuk, és:
- elintéztük a tárhelyet és domaint,
- kialakítottuk az arculatot (logó, színek, márkanév),
- kulcsszókutatással megalapoztuk, hogy a Google is szeresse
- megterveztük és lefejlesztettük a weboldalt, úgy, hogy mobilon is tökéletesen működjön,
- beállítottuk a saját névvel futó e-mail rendszert
A weboldalt egy könnyen kezelhető adminnal adtuk át, hogy a tulajdonos is boldoguljon vele hosszú távon.

Eredmények és számok, amik magukért beszélnek
Hol áll most a weboldal?
Az oldal jelenleg a Google keresőiben hirdetés nélkül a 2–3. hely környékén mozog Debrecenre optimalizálva, lokális keresésekre. Ez már önmagában komoly eredmény, főleg ilyen rövid idő alatt.
Mit jelent ez számokban?
Csak, hogy aktuálisak legyünk – konkrétan áprilisban, amikor elindult a szezon – 21 ajánlatkérés futott be. Ez teljesen organikus forgalomból jött, 0 Ft hirdetésből.
Köztük voltak céges, hosszú távú együttműködések is. A lenti képen jól látszódik, hogy egyre jobban „dolgozik” az oldalunk.

Ez ilyen nagy szám?
Most mondhatod azt, hogy „na és, 21 ajánlatkérés, nem nagy cucc?” Oké. Akkor képzeld el azt, hogy most valaki kivesz a zsebedből 2-3 millió forintot – csak úgy észrevétlenül. És mondjuk ez a konkurenciád volt. Kicsit már kezd bosszantani?
Elcsépelt mondat, de ha nincs weboldalad, akkor egyszerűen nem találnak meg. Ha nem építesz bizalmat online is, csak szökdécselsz és próbálkozol, akkor bizony a konkurensed viszi el a melót, és mindezt úgy, hogy te nem is tudsz róla.
A mai világban egy profibb megrendelő nem a JóSzakin, nem az Aranyoldalak apróiban keres. Hanem beírja a Google-be, vagy felcsapja az ingyenes Chat GPT-t és eldiskurál vele a kérdéseiről. Aztán a válaszok alapján megnézi, ki tűnik megbízhatónak, kit ajánlottak. Ha te nem vagy köztük, akkor „nem létezel”. Bocs!
Nem számít mit, csak kezd el
Vannak hasonló “kisebb” ügyfeleink. Akik első körben egy „alap” weboldalt kérnek. Aztán kis idő elteltével már maguk is elhiszik és látják, hogy „jé ez tényleg működik” aztán az esetek többségében visszatérnek, hogy alkossunk valami még nagyobbat. Online fizetett hirdetések formájában. Ehhez is értünk.
Ez is tipikusan az a projekt volt, amitől mi is elégedetten dőltünk hátra, mert tudtuk, hogy a munkánk során mi mindent megtettünk és egy profi 0-24-ben működő rendszert sikerült kialakítani, ami azóta folyamatosan dolgozik és támogatja az értékesítést, így a befektetett összeg már az első hónapokban meg is térült.
Összefoglalás: a valami mindig több, mint a semmi
A Kavicsdepó elindult egy úton, amivel ma már nem csak egy láthatatlan vállalkozás, hanem igenis jól látható, kereshető és komolyan vehető. Mindezt úgy érték el, hogy nem hirdetnek, nem erőltetnek, csak egyszerűen jól lettek összerakva.
Ha hasonló cipőben jársz – ha te is úgy érzed, hogy nincs időd ezzel foglalkozni, de közben csúszik ki a kezedből a piac –akkor lehet, hogy épp most olvasol egy olyan sztorit, ami a te sztorid is lehetne.