Egészen elképesztő és izgalmas hónapok vannak mögöttünk. Ilyen még nem nagyon fordult elő velünk, egymás után két ügyvédi iroda „áldozatai” lettünk. Ha most azt remélted, hogy valami szaftos cégeljárási végrehajtási sztorit fogsz olvasni ki kell ábrándítsalak, ez egy webes ügynökség, úgyhogy már sejtheted, hogy most mi következik.
Siralmas állapotok, mind megyei és mind országos szinten
Talán 2018-at írhatunk. Anno amikor kezdtem a szakmát, „hideg” megkeresésekkel próbálkoztam ügyfelet vadászni. A taktika az volt, hogy felcsapom a helyi hirdetési újságokat és az ott hirdető cégeknek első körben lecsekkolom a weboldalát, majd ha látom, hogy tudnék rajta segíteni akkor az elérhetőségeik egyikén felvettem velük a kapcsolatot. Most figyelj a cégeknek körülbelül 75%-a az ügyvédek és ügyvédi irodák weboldalai voltak.
Miért? – a válasz egyszerű
Mert akinek volt weboldala, neki is úgy nézett ki, mintha egy varrógéppel fejlesztették volna. Egytől egyig elavult és idejét múlt rendszerek, mobilon rendezetlen, ömlesztett szövegekkel, tele szakzsargonnal és olyan jelekkel amiket kiolvasni nem tudtam.
Ügye kiemelten fontos, hogy a weboldal szövegeit ne másik szakmabelinek írd, ha nem ő a célcsoportod, hanem azoknak az embereknek akiknek szükség lehet a szolgáltatásaidra!
A piac és ezzel a gondolkodás megváltozik
Persze egy-egy beszélgetés alkalmával ki is derült, hogy a „jó bornak, nem kell cégér” alapon működnek a legtöbben. Tehát ajánlásból. Valaki például azt sem tudta, hogy van weboldala. Ez a nézőpont szűk 7 év távlatából megváltozni látszik. HÁLISTEN’.
Egész egyszerűen rájöttek, hogy nem csak ügyfelek vadászására lehet használni a webes felületeiket és még akár egy ilyen „nehezen kommunikálható szakmánál” is van létjogosultsága annak, hogy az online jelenléted ne úgy nézzen ki, mint nagymamádnál a régi Videoton TV. ❤️ De mégis mi változott és mit kezdünk ezzel a dologgal?
A digitalizáció az ügyvédi irodáknál is elindult
Az ügyvédi szakma digitalizációjának két kiváló ügyfelünk által testközelből mi is a részesei lehettünk. Szinte egymást érték a megkeresések, ahogy készen lettünk az egyikkel, „postafordultával” érkezett a kolléga – Jó ügyfélélmény erős ajánlás! Mind a két esetben teljesen a nulláról kellett indulni. Mindkét projekt szinte feladatra azonos. A domain név lefoglalásától a tárhely ügyintézésen át, webes arculattervezésen, szövegíráson, webfejlesztésen keresztül A-Z ig mindent mi intéztünk. Dr. Kun Csabának teljesen nulláról az arculattervezés előtt a piachoz illő minőségi logót is terveztünk, amit így prezentáltunk.
A rendezett arculati és a profi webes tervezés és megjelenés egyfajta presztízsbe emeli a vállalkozást és ennél a két weboldalnál sincs ez másképp. A piackutatás során azt mértük fel, hogy mivel tudunk rövid időn belül akár azonnali eredményeket elérni a frissen induló weboldalnál, ami a profi kinézet mellett nem volt más mint a területi SEO (keresőoptimalizálás). Csak gondolkodjunk józan ésszel, a célcsoport azonnal keres, ha bajban van és itt a remek alkalom megmutatni magunkat.
Ezt is figyelembe véve az oldal szövegezése és strukturális felépítésénél az arany középutat kerestük a fogyaszthatóság és az információ mennyiség között. Nagyon „rizsázós” piac, tele szakkifejezésekkel, de hamar a süllyesztőbe kerülhetsz, ha a felhasználó azonnal nem találja meg a számára fontos információkat. Utálunk hosszú regényeket és unalmas cégbemutatókat olvasni, ezzel szemben gyorsan „átscanneljük” az oldalt, kutatva a fontos információkat. Éppen ezért kénytelenek vagyunk megtörni a szöveget dinamikusan beépülő elemekkel. Ez most sem történt másként.
Mire használhatóak még az oldalak?
Mindamellett, hogy kulcsrakész oldalak, minden analitikai eszközzel bekötve a beérkező adatok elemzéseire, forgalommérésre, optimalizálásra, ezeken kívül számos dologra használható.
Álláshirdetések / Karrier publikálás:
Unalmas egy bites Facebook bejegyzések helyett milyen jól néz ki ha már a SAJÁT weboldaladon is úgy tudnál tartalmakat publikálni, mintha csak egy Word doksit töltenél fel, és az automatikusan minden adattal dinamikusan beemeli a megfelelő helyre a megadott dizájnnal. Egy saját arculattal bemutatott nyitott állás pozíció bemutatásával megnyerőbb lehetsz a munkakeresők szemében, vagy akár egy beépülő űrlappal elő is szűrheted a jelentkezéseket, így nem kell tartanod a minőségtől.
Blogbejegyzések jogi aktualitások publikálása:
Jogi változások, akár cégek akár magánszemélyek számára, részletes publikációkat írni, iparági aktualitásokkal, konkrét cselekvési tervekkel. Ez nem csak azért jó mert van tartalom a weboldalon, hanem ha jó kulcsszóra van megírva az a tartalom, akkor a Google keresésnél blogbejegyzés is pozícionálni fog, ha mellette profin van megírva, akkor az olvasónak – a potenciális ügyfelednek – egyfajta hitelességet fog biztosítani és a kapcsolatfelvétel irányába fogja őt terelni.
Összegzés
Ha a Te piacodon is mindenki úgy gondolkodik, hogy „jó bornak nem kell cégér” akkor az egy kiváló lehetőség arra, hogy egyeduralomra törj. A két projekt esetében az ügyfeleknek néhány információ átadásával és a szokásos papírmunkán kívül egyéb teendője nem volt. Egy jól tervezett arculattal, profi és átgondolt kivitelezéssel hosszú távon lehet gondolkodni, hiszen a rendszerek kezelését leoktattuk, az ügyfél számára is könnyen kezelhető belső felülettel rendelkezik. Ha hasonló minőségű webes kinézetet szeretnél, bátran dobj egy üzenetet a lenti űrlapon.