Tartalomjegyzék
Az online marketing világában a Google újra és újra bizonyítja, hogy a változás az egyetlen, ami állandó. Persze, mi vállalkozók ezeknek a változtatásoknak nem nagyon örülünk, mert megint valami amivel pénzt vesznek ki a zsebünkből, ugyanakkor mint magánszemély – ha még csak placebo hatás is – méltó biztonságban érezzük az adatainkat. Ne legyenek illúzióink ezektől semmi nem fog változni.
Az utóbbi időben két jelentős változás is történt/fog történni, amely minden digitális területen tevékenykedő vállalkozásokat nagyban érint: a Google algoritmusának nagymértékű frissítése és a Consent Mode V2 bevezetése. Neked utóbbival kell most égetően foglalkoznod, ha eddig még nem tetted meg. De mi áll a dolgok mögött, és miért kulcsfontosságúak ezek a változások a vállalkozásod számára?
A frissülő algoritmus, ami érinti a rangsorolási mutatókat
A Google algoritmusának frissítése nem új keletű dolog; az internetes óriás rendszeresen végrehajtja ezeket a módosításokat annak érdekében, hogy javítsa a keresési élményt a felhasználói számára.
Az algoritmus mostani core változása most még jobban összpontosít a felhasználó számára hasznos, minőségi tartalmakra, és „büntetésül” hátrébb sorolja azokat az oldalakat, amelyek nem felelnek meg ezeknek a kritériumoknak.
Már elkezdődött, de májusban lesz a Showtime
Ezek a módosítások befolyással lehetnek, hogy a weboldaluk milyen helyen szerepel a Google keresési találatai között, ahová eddig sem volt egy leány álom felkapaszkodni. Ha a Google úgy értékeli, hogy a tartalmaid nem tekinthető értékesnek – biztos Te is találkoztál már olyannal, hogy rákerestél egy kifejezésre, majd az oldal nyomokban sem tartalmazta azt a megoldást, amit te meg szerettél volna tudni. Na az ilyen és ehhez hasonló oldalakat, zsigerből el fogja kaszálni, ami rangsorvesztéshez vezethet. Így kevesebb látogatót és potenciálisan kevesebb üzleti lehetőséget jelent az érintett oldal számára.
„Ha el akarsz tüntetni egy hullát, akkor tedd a Google második oldalára” – tartja a mondás. Hát ki szokott átkattintani a második oldalra? Senki…
Miket építs be és mikre figyelj a tartalomgyártásodnál?
Az új frissítés lefutási ideje még elég hosszú, így nem feltétlen azonnali tűzoltást igénylő dolog. Viszont, ha most lépsz akár versenyelőnybe kerülhetsz. Mutatjuk, hogy milyen dolgokra érdemes most már nagyobb hangsúlyt fektetned.
- Keresőszavak helyett keresési kifejezések lesznek a fókuszban (mondatok)
- Még nagyobb előtérbe fognak kerülni a termékek és a videók – jó hír ez a webáruházaknak
- Termékek mellé bekerülhetnek cikkek akár receptek is
- Felejtsd el a standard szöveges blog cikkeket, integrálj videókat a szövegbe (TikTok, Youtube)
- A Pinterest, mint olyan sokkal tudja növelni az organikus elérésedet
- Kerüld harmadik féltől származó gyenge minőségű AI által gyártott tartalmakat. Nem tiltják, de minőségében közel sem lesz hatékony
Felhasználói sütikezelés Consent mode V2 beépítése MÁRCIUSI határidővel
Igen ez már elég égető dolog. A GDPR szabályozásról már gondolom hallottál, és arról is, hogy gondoskodni kell a felhasználói adatok védelméről. A Consent Mode V2 bevezetésével a Google idén márciustól még jobban szigorít.
A V2 a Google válasza az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályaira (DMA) -ra, miszerint egy újfajta szabályozás arra kényszeríti az adatkezelő cégeket, mint például a Google, hogy átláthatóbbá tegyék az adatkezelést, és megfeleljenek az EU-s GDPR és adatgyűjtési jogszabályoknak. Azaz, hogy a vállalkozások részéről korlátozzák, hogyan gyűjtsék és használják fel felhasználói adatokat. Ennyit a száraz rizsáról.
Érthetőbben: A Consent Mode V2-vel egy új verziójú sütikezelési módszert vezet be a Google (tudod azok a felugró ablakok amikre vakon rá szoktunk nyomni), miszerint a beleegyezés előtt semmilyen adatot, a beleegyezés után meg kizárólag a látogató által megjelölt és elfogadott adatokat gyűjthetjük és továbbíthatjuk azt harmadik félnek.
Mi várható a bevezetés után és mi vár rád, ha kihagyod?
Számos fiókunknál már bevezettük, és amit már most tapasztalunk, hogy az adatgyűjtés oldalanként minimális százalékkal ugyan visszaesett, de inkább a kevesebb adat, mint a semmi. Méghozzá, ha esetleg elmulasztjuk a beépítését, változatos szankciók várhatnak ránk. Megúszhatjuk egy figyelmeztetéssel, de akár bírság is lehet a vége.
Hogyan építheted be a WordPress oldaladba?
Alapvetően mi két módot és süti szolgáltatást alkalmaztunk – ügyfeleinknek a lehető legköltséghatékonyabb lehetőségeket kutattuk és prezentáltuk.
Portfólió oldalaknak, vagy alacsony oldalszámmal rendelkező oldalaknak
Például, ha egy olyan weboldalad van, ami néhány oldalból ál, bemutatja a szolgáltatásodat, a cégedet, semmi bonyodalom, akkor a Cookiebot ingyenes verziója kiváló megoldás lehet erre a célra, hiszen ez 50 aloldalig ingyenes. (Vigyázz! A webáruházaknál a termékoldal is beleszámít az oldalszámába) Fiók regisztráció után a telepítési varázslón végig haladva könnyedén beállíthatod a felületen a nyelvet, az oldalad url címét. Majd ha mindennel készen vagy kapni fogsz egy kódot, amit vagy a weboldalad fejléc <head> kódjába helyezel el, vagy telepíted a Cookiebot plugint, majd ebbe csak a beállítás végén kapott egyedi azonosítód bemásolva működni fog a dolog.
A V2 megfelelő működéshez szükségünk lesz, hogy feltelepítsünk egy másik bővítményt is, ami a Pixel Your Site bővítménye. Itt a Consent fül beállításán, automatikusan felismeri a Cookiebot lehetőséget, és itt az ajax sütikezelést kell bepipálni és kész is.
Webáruházaknak, vagy több (mint 50) aloldallal rendelkező nagy forgalmú weboldalaknak
A Cookiebot itt is megfelelő lehet, viszont fizetési konstrukciói drágábbak, mint a másik általam javasolt CookieYes kiegészítőnek. Ez egy hasonló süti kezelésre szakosodott harmadik féltől származó szolgáltatás – mi úgy vagyunk vele, hogy suszter maradjon a kaptafánál.
Náluk a fizetési konstrukció egy fokkal jobb, kb 10 EUR/hó és a is beállítása hasonló, minimálisan talán technikásabb.
A CookieYes oldalán regisztrálva az ingyenes próbaverzióra – kártya adat megadásával fog indulni a dolog ne ijedj meg – Egy vezérlőpult fogad, ahol a webcímed, a színeket, a sütikezelés nyelvét tudod megfelelően beállítani. Az elkészült felhasználói fiókban egy kattintással könnyedén össze lehet kötni a WordPress weboldalunkkal, és minden beállítást elvégez magának a cuccos.
Viszont sajnos itt is szükség lesz egy másik kiegészítőre, ami a Google Tag manager -t foglalja magába. Ha még nincs fiókod Google felhasználóval könnyedén regisztrálni tudsz egyet. Ebben a csiki-csuki, hogy a létrehozott Google címke kezelőd kódját vagy bővítménnyel, vagy hasonlóan a weboldalad fejlécébe <head> kódjába helyezed el. Ennek a beállítása haladóbb fejlesztői és technikai tudást igényelhet, de csatolok egy remek Youtube videót amivel akár Te is boldogulhatsz:
Ha mindent megfelelően beállítottál – bármelyik módszert választva – akkor a beállítások helyességét lehetőséged van leellenőrizni ezen a linken. Itt az “Is is active? Check now “ gombra kattintva, a weboldalad domain címét és az e-mail címedet megadva megkapod az eredményt. Kis zöld pipákat kell látnod ha minden rendben volt, ha esetleg sárga felkiáltójeleket látsz ne add fel, újra kell próbálkozni.
Összegzés
Érdemes képben lenni, a folyamatos újításokkal, mert vagy lemaradunk, vagy akár meg is üthetjük vele a bokánkat. Ha szeretnél folyamatosan hozzájutni hasonló hasznos információkhoz, ne felejts el feliratkozni a lenti űrlapon.
Ha szükséged van segítségre a beállításhoz, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE KATTINTVA